Rosacea

Här använder vi oss av Cuteras Excel V+. Den är vår ögonsten och vi slutar aldrig att förundras över vad den kan åstadkomma. Den dämpar rodnaden i huden, den läker/mildrar inflammationerna samtidigt som den förbättrar och stärker hudkvaliteten.

Rosacea

Det är många som lider av Rosacea, en inflammation i huden som påverkar måendet både fysiskt och psykiskt. Tyvärr är rosacea inget man kan bota men det går att förbättra betydligt och vår Cutera Excel V+ är en stor del av det fina resultat vi kan åstadkomma.

Här använder vi oss av KTP,532 nm för att dämpa rodnaden i huden i kombination med

Nd:Yag 1064 nm för att dämpa inflammationer samtidigt som den förbättrar och stärker hudstrukturen.

KTP är bästa metoden ( enligt oss ) att behandla ytliga kärl och rodnad. Det är en helt specifik våglängd och energimängd som optimerar absorptionen i blodkärlen.

Vi rekommenderar 2-4 behandlingar med 3-6 veckors intervall. Därefter underhållsbehandling vid behov. Du ska vara noga med solskydd SPF 50+ innan och även efter behandling.

En del svullnar efter behandling, kan sitta i i 3-7 dagar.

Kärllaser, KTP, Rosacea
Endast Näsan
Hela ansiktet
KTP+ Green Genesis+Laser Genesis
Green Genesis
Laser Genesis
Kombo Green- + Laser Genesis

Klicka nedan för prisbild.

”Se priser”

Vi erbjuder ett brett utbud av estetiska behandlingar som är unikt utformade för att ta itu med dagens vanligaste problem. Allt från hårborttagning, pigmenteringar/solskador, problemhy såsom akne eller akneärr, rosacea, störande kärl på kropp och ansikte, till att bygga upp en pigg hy med spänst, jämn hudton och “glow to die for.”

RosaceaRosacea

Linda & Maria

Vi har många års erfarenhet av att jobba med laserbehandlingar, är välutbildade och certifierade inom området.

Priser

Om oss

Boka tid

Superskickliga och med den där lilla extra känslan att ta hand om dig som kund!

/ Mimmi

Superskickliga och med den där lilla extra känslan att ta hand om dig som kund!

/ Mimmi

E-post