Akne

Här använder vi oss av Cuteras Excel V+. Den är vår ögonsten och vi slutar aldrig att förundras över det den kan åstadkomma. Den dämpar rodnaden i huden, den läker/mildrar inflammationerna samtidigt som den förbättrar och stärker hudkvaliteten.

Akne

Akne är en mycket vanlig hudreaktion som orsakas av inflammerade talgkörtlar. Besvären kan vara olika svåra, från pormaskar och finnar till var-och böldliknande utslag.

Besvären brukar uppstå där det finns många talgkörtlar i huden. Därför är det vanligt att få akne i ansiktet, på bröstet, axlarna och ryggen.

Under puberteten eller andra hormonella förändringar i kroppen som tex vid menstruation, graviditet eller klimakteriet börjar talgkörtlarna producera mer talg och hudbakterier. Om talgkörtlarna producerar mer talg än kroppen behöver kan det leda till att hårsäckens öppning täpps igen. Då samlas talg, bakterier och keratin under huden vilket leder till en inflammation. Inflammationen syns i form av pormaskar, finnar, varbölder eller små cystor under huden. Vår KTP, 532 nm jobbar med att få bort det röda/ lila i aknen/akneärret medan Nd:Yag , 1064 ser till att dämpa och läka inflammationerna samtidigt som den förbättrar och stärker hudkvaliteten.

Inflammerad akne ansikte
Röda/Lila akneärr

Klicka nedan för prisbild.

”Se priser”

Vi erbjuder ett brett utbud av estetiska behandlingar som är unikt utformade för att ta itu med dagens vanligaste problem. Allt från hårborttagning, pigmenteringar/solskador, problemhy såsom akne eller akneärr, rosacea, störande kärl på kropp och ansikte, till att bygga upp en pigg hy med spänst, jämn hudton och “glow to die for.”

RosaceaRosacea

Linda & Maria

Vi har många års erfarenhet av att jobba med laserbehandlingar, är välutbildade och certifierade inom området.

Priser

Om oss

Boka tid

Superskickliga och med den där lilla extra känslan att ta hand om dig som kund!

/ Mimmi

Superskickliga och med den där lilla extra känslan att ta hand om dig som kund!

/ Mimmi

E-post